Bérszámfejtő programok összehasonlítása 5 lépésben - 4. lépés

ápr. 16, 2015

  • Bérprogramot keres?
  • Nem elégséges a jelenleg használt bérszámfejtési rendszerének tudása? Nehezen megtanulható, logikátlan képernyők?
  • Elégedetlen a frissítések (akár jogszabályi, akár kényelmi) gyorsaságával és minőségével?
  • Elégedetlen a támogatással, ügyfélszolgálattal?

Számos kérdést és okot lehetne felsorolni, hogy miért határoztuk el egy bérszámfejtő program beszerzését, lecserélését. Az alábbi tanácsokkal szeretnék egy kicsit segíteni, hogyan is kezdjünk neki, és ami a legfontosabb: hogyan, milyen szempontok alapján válasszunk?

Bérszámfejtő programok összehasonlítása

Nincs két egyforma rendszer, nincs két azonos logika. Olyan ez valahol, mint autót vásárolni. Mindegyik autó elvisz A-ból B-be. Az egyik autó olcsóbban, kisebb fogyasztással, a másik többet fogyaszt, de cserébe gyorsabban megy, kényelmesebb benne az utazás és van benne GPS navigáció is. A szervizköltség is valószínűleg eltér, és sokszor bizony a kezdetben olcsóbb autóé lehet a drágább! A műszerfal is másképpen néz ki, másmilyen elrendezésben vannak a gombok, kapcsolók. A választás nem egyszerű a szoftverek esetében sem, csak itt licencdíjak (ár), támogatási (fogyasztás) és fejlesztési (szerviz) díjak vannak, műszerfal helyett pedig képernyők.

Amennyiben a bérprogram kiválasztásánál kizárólag csak az ár dönt az Önök esetében, ne olvasson tovább. Amennyiben egy optimális, minden igényt kielégítő, jó megoldást szeretne, érdemes megszívlelni az alábbi tanácsokat.

A sorozat részei:

1. lépés: Az előkészületek

2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése

3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel

4. lépés: támogatás (support) körüljárása

5. lépés: az ajánlatok összehasonlítása

4. lépés: támogatás (support) körüljárása

Egy bérszoftver esetében a támogatás leginkább három dolgot jelent:

  • programfrissítés, jogszabálykövetés
  • ügyfélszolgálat
  • oktatás, tanácsadás

Programfrissítés, jogszabálykövetés

Bérprogram esetében kiemelten fontos kérdés. A gyakorta változó, és sokszor nehezen átlátható jogszabályi környezet miatt olyan partnert válasszunk, akinél biztosítottnak véljük a frissítések gyors és problémamentes elkészítését. Előny, ha a frissítések elérhetőségéről értesítést kapunk, még jobb, ha azt a szoftver akár automatikusan is képes letölteni az internetről! Fontos továbbá a tájékoztatás és a dokumentáltság.

Ügyfélszolgálat

Vizsgáljuk meg, hogy milyen csatornák állnak a partnerek rendelkezésére: telefonon és e-mailen kívül is van lehetőség a problémák elhárítására? Távoli asztalos, vagy egyéb internetes megoldással képesek az adott alkalmazásba becsatlakozni, hogy kiszállás (és természetesen kiszállási díj) nélkül megvizsgálhassák azt, vagy segítsenek egy-egy beállításban, paraméterezésben? Fontos: Külön díjazás ellenében csatlakoznak a gépünkhöz, vagy beleértendő az alap support díjazásba?

Oktatás

Magyarországi tapasztalat, hogy igyekszünk pont az oktatásokon spórolni. Ne tegyük. Tőlünk nyugatabbra teljesen természetes, hogy egy szoftver beszerzésénél sokszor a licencdíjak két-háromszorosát is elköltik a bevezetésre, oktatásokra. Tudják a titkot. Tudják, hogy az alkalmazás megvásárlásával még nem oldották meg a feladatot. Nincs annál szomorúbb, mint amikor kiderül, hogy a program silány ismeretéből adódóan dupla munkával, kézzel oldanak meg a munkatársak olyan feladatokat, amelyet a programmal is el tudnának végezni-végeztetni. Extrém esetben még le is válthatnak szoftvereket emiatt, pedig csak jobban kellene ismerni és kiaknázni a lehetőségeit.

Cikkünk folytatódik! > 5. lépés: az ajánlatok összehasonlítása



Category: HR Kisokos

 Bejelentkezés

Menü

Category List


Tag List


Tag Cloud

Archive