Bérszámfejtő programok összehasonlítása 5 lépésben - 3. lépés

ápr. 16, 2015

  • Bérprogramot keres?
  • Nem elégséges a jelenleg használt bérszámfejtési rendszerének tudása? Nehezen megtanulható, logikátlan képernyők?
  • Elégedetlen a frissítések (akár jogszabályi, akár kényelmi) gyorsaságával és minőségével?
  • Elégedetlen a támogatással, ügyfélszolgálattal?

Számos kérdést és okot lehetne felsorolni, hogy miért határoztuk el egy bérszámfejtő program beszerzését, lecserélését. Az alábbi tanácsokkal szeretnék egy kicsit segíteni, hogyan is kezdjünk neki, és ami a legfontosabb: hogyan, milyen szempontok alapján válasszunk?

Bérszámfejtő programok összehasonlítása

Nincs két egyforma rendszer, nincs két azonos logika. Olyan ez valahol, mint autót vásárolni. Mindegyik autó elvisz A-ból B-be. Az egyik autó olcsóbban, kisebb fogyasztással, a másik többet fogyaszt, de cserébe gyorsabban megy, kényelmesebb benne az utazás és van benne GPS navigáció is. A szervizköltség is valószínűleg eltér, és sokszor bizony a kezdetben olcsóbb autóé lehet a drágább! A műszerfal is másképpen néz ki, másmilyen elrendezésben vannak a gombok, kapcsolók. A választás nem egyszerű a szoftverek esetében sem, csak itt licencdíjak (ár), támogatási (fogyasztás) és fejlesztési (szerviz) díjak vannak, műszerfal helyett pedig képernyők.

Amennyiben a bérprogram kiválasztásánál kizárólag csak az ár dönt az Önök esetében, ne olvasson tovább. Amennyiben egy optimális, minden igényt kielégítő, jó megoldást szeretne, érdemes megszívlelni az alábbi tanácsokat.

A sorozat részei:

1. lépés: Az előkészületek

2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése

3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel

4. lépés: támogatás (support) körüljárása

5. lépés: az ajánlatok összehasonlítása

3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel

A fenti szempontok figyelembe vételével válasszunk ki 3-4 szoftvert. Az első benyomás, a felületek igényessége, átláthatósága fontos szempont, működés közben látni pedig kiváltképp! Mindenképp éljünk a demó lehetőségével!

Tartsuk mindvégig szem előtt a legfontosabb követelményt: egy szoftver, kiváltképp egy ügyviteli (pl.: bérszámfejtő) szoftver legfontosabb tulajdonsága, hogy egyszerűsítse, gyorsítsa, könnyítse meg a munkánkat! Ne legyen szükséges mellette még kézzel, papíron vagy táblázatkezelőben dolgozni!

Telepíthető demó vs. programbemutató?

Legtöbbször letölthető demóverzióval, vagy pedig élő programbemutatóval találkozik a szakember, amikor meg szeretne tekinteni egy bérszámfejtő programot. Melyik a jobb megoldás?

A szoftver tudásával és professzionalizmusával összefüggő kérdés ez. Pár sorral feljebb már végeztünk egy hevenyészett összehasonlítást a kisebb („dobozos”) és a nagyobb, szakértői rendszerek kapcsán. Innen következik, hogy az egyszerű kisebb tudású programmal minden előzetes ismeret nélkül is el tudunk boldogulni, nem fog nehézségekbe ütközni a telepítése és a kipróbálása sem.

Egy igazán nagy tudású szakértői rendszernél ezzel szemben csak a személyes bemutató működhet. Ez elsősorban informatikai kérdés, egy robosztus szoftverrendszer komoly adatbázis kezelőt igényel, és paraméterezéseket. A program is bonyolultabb, hiszen minden lehetséges aspektust le kell tudnia kezelni, ami csak egy (akár sok ezer fős) cégnél előfordulhat. Mindezen szempontoknál talán még fontosabb azonban a személyes kontaktus, és ezt nem marketing megközelítésből mondom, hanem tanácsadói megközelítésből.

A szakértői rendszer nem csak programsorokat jelent, hanem felkészült, tapasztalt tanácsadókat is, akikkel már az első bemutató kapcsán is érdemes átbeszélni az igényeket, elvárásokat, specialitásokat és természetesen kérni ezek bemutatását is élőben az adott szoftverrel! Megszívlelendő tanács, hogy mindig a célból induljunk ki: ne egy-egy megoldási metódust várjunk el, hiszen ahány ház, annyi „szobás”. Abból induljunk ki, mit szeretnénk elérni, és annak a bemutatását kérjük, hiszen lehetséges, hogy a bemutatott megoldás jobb, mint amit eddig ismertünk, megszoktunk!

Ne sajnáljuk az időt a számunkra fontos feladatok bemutatására. Ha pl. kardinális kérdés esetünkben egy jó lekérdező rendszer, mert számos listát és kimutatás készítünk (vagy várunk el), akkor tüzetesen vizsgáljuk meg. Nem mindegy, hogy egyszerű, magától értetődő-e az adott funkcionalitás, vagy esetleg még adatbázis parancsokat is ismerni kellene egy komplexebb lista, vagy riport elkészítéséhez? Ha hasonlóan kell használni a rendszert, mint egy adatbázis- vagy táblázatkezelőt, kezdjünk gyanakodni, hogy tényleg segíteni fogja-e a munkánkat…?

Vizsgáljuk meg, hogy a bemutató díj- és kötelezettségmentes-e!

Cikkünk folytatódik! > 4. lépés: támogatás (support) körüljárása



Category: HR Kisokos

 Bejelentkezés

Menü

Category List


Tag List


Tag Cloud

Archive