Bérszámfejtő programok összehasonlítása 5 lépésben - 2. lépés

ápr. 16, 2015

  • Bérprogramot keres?
  • Nem elégséges a jelenleg használt bérszámfejtési rendszerének tudása? Nehezen megtanulható, logikátlan képernyők?
  • Elégedetlen a frissítések (akár jogszabályi, akár kényelmi) gyorsaságával és minőségével?
  • Elégedetlen a támogatással, ügyfélszolgálattal?

Számos kérdést és okot lehetne felsorolni, hogy miért határoztuk el egy bérszámfejtő program beszerzését, lecserélését. Az alábbi tanácsokkal szeretnék egy kicsit segíteni, hogyan is kezdjünk neki, és ami a legfontosabb: hogyan, milyen szempontok alapján válasszunk?

Bérszámfejtő programok összehasonlítása

Nincs két egyforma rendszer, nincs két azonos logika. Olyan ez valahol, mint autót vásárolni. Mindegyik autó elvisz A-ból B-be. Az egyik autó olcsóbban, kisebb fogyasztással, a másik többet fogyaszt, de cserébe gyorsabban megy, kényelmesebb benne az utazás és van benne GPS navigáció is. A szervizköltség is valószínűleg eltér, és sokszor bizony a kezdetben olcsóbb autóé lehet a drágább! A műszerfal is másképpen néz ki, másmilyen elrendezésben vannak a gombok, kapcsolók. A választás nem egyszerű a szoftverek esetében sem, csak itt licencdíjak (ár), támogatási (fogyasztás) és fejlesztési (szerviz) díjak vannak, műszerfal helyett pedig képernyők.

Amennyiben a bérprogram kiválasztásánál kizárólag csak az ár dönt az Önök esetében, ne olvasson tovább. Amennyiben egy optimális, minden igényt kielégítő, jó megoldást szeretne, érdemes megszívlelni az alábbi tanácsokat.

A sorozat részei:

1. lépés: Az előkészületek

2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése

3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel

4. lépés: támogatás (support) körüljárása

5. lépés: az ajánlatok összehasonlítása

2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése

Második lépésként válasszuk ki a szóba jöhető cégeket, termékeket. Napjainkban ezt legtöbbször már az interneten tesszük meg, hirdetésekkel találkozunk, rákeresünk. A termék (vagy cég) honlapját érdemes tüzetesebben megvizsgálnunk. Természetesen információkat találunk magáról a szoftverről, és megtaláljuk a kapcsolat-felvételi lehetőségeket. Fontos lehet még maga a weboldal is, hiszen szoftvert keresünk: milyen az oldal dizájnja, felépítése, modern, innovatív, vagy már évekkel le van maradva a trendektől? Bizony ilyen megérzésekből is lehet következtetést levonni a cég szoftvereivel kapcsolatban.

A piacon vannak kisebb, egyszerűbb ún. dobozos termékek és komplexebb szakértői szoftverek, válasszunk az igényeinknek megfelelően. Fontos lehet utánanézni, hogy a szoftver hazai fejlesztésű-e: tapasztalat, hogy az összevásárolt szoftverek implementálása sosem tökéletes, ennek hátrányai megnyilvánulhatnak programhibákban, stabilitásban, a fejlesztések és jogszabályi frissítések gyorsaságában, minőségében. Külföldi, honosított szoftverekre ez hatványozottan igaz!

A dobozos termékek jellemzői

Pro (+):

  • Olcsó.
  • Egyszerű a használata.
  • Akár a felhasználó is tudja telepíteni.

Kontra (-):

  • Annyit tud maximum, ami a „dobozra rá van írva”.
  • A fontos paraméterezésekben gyakran marad magára a felhasználó
  • Nem, vagy csak igen körülményesen fejleszthető tovább, nagy eséllyel egy-egy felmerülő igényünket majd táblázatkezelővel (pl. Excel) kell megoldanunk.
  • Legtöbbször nem integrálható egyéb rendszerekhez (vállalatirányítási, kontrolling, vezetői információs rendszerek, vagy akár a könyvelés), így az automatikus online adat-átadás helyett marad a papírvándorlás.
  • Valószínűleg kisebb létszám áll rendelkezésre az ügyfélszolgálati feladatokra

A szakértői rendszerek jellemzői

Pro (+):

  • Nagy tudás: egy szakértői rendszer az elterjedtségének, a benne felhalmozott tudásának köszönhetően nagy valószínűséggel minden felmerülő igényt képes kiszolgálni.
  • Bevezetéskor cégre-szabják, paraméterezik a rendszert
  • Fejleszthető: akár a legspeciálisabb igények lekezelése, átalakítható, hozzáfejleszthető.
  • Integrálható (bérprogram kapcsolata más rendszerekkel): vállalatirányítási-, kontrolling-, vezetői információs-, vagy gazdasági, pénzügyi, könyvelési, stb. rendszerekkel könnyedén összekapcsolható.
  • Automatizmusok: sorozat-feldolgozások, valósidejű jogszabályi ellenőrzések.
  • Fokozottabb, fegyelmezetten jogszabálykövetés.
  • Munka- és bérügyi folyamatok leképzése (pl.: nyomtatványkezelés, adóbevallás, letiltások, stb.)
  • Biztonság: komoly jogosultsági rendszer (menüpontok, modulok, funkciók, szervezeti egységek, stb. szerinti többdimenziós mátrix), naplózási, logolási lehetőségek.

Kontra (-):

  • Az egyszerűbb, „dobozos” termékekhez képest magasabb ár.
  • Komplexebb felület, oktatást igényel a használata.
  • Hosszabb, szerteágazóbb bevezetés.

Cikkünk folytatódik! > 3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel



Category: HR Kisokos

 Bejelentkezés

Menü

Category List


Tag List


Tag Cloud

Archive