Bérszámfejtő programok összehasonlítása 5 lépésben - 1. lépés

ápr. 16, 2015

  • Bérprogramot keres?
  • Nem elégséges a jelenleg használt bérszámfejtési rendszerének tudása? Nehezen megtanulható, logikátlan képernyők?
  • Elégedetlen a frissítések (akár jogszabályi, akár kényelmi) gyorsaságával és minőségével?
  • Elégedetlen a támogatással, ügyfélszolgálattal?

Számos kérdést és okot lehetne felsorolni, hogy miért határoztuk el egy bérszámfejtő program beszerzését, lecserélését. Az alábbi tanácsokkal szeretnék egy kicsit segíteni, hogyan is kezdjünk neki, és ami a legfontosabb: hogyan, milyen szempontok alapján válasszunk?

Bérszámfejtő programok összehasonlítása

Nincs két egyforma rendszer, nincs két azonos logika. Olyan ez valahol, mint autót vásárolni. Mindegyik autó elvisz A-ból B-be. Az egyik autó olcsóbban, kisebb fogyasztással, a másik többet fogyaszt, de cserébe gyorsabban megy, kényelmesebb benne az utazás és van benne GPS navigáció is. A szervizköltség is valószínűleg eltér, és sokszor bizony a kezdetben olcsóbb autóé lehet a drágább! A műszerfal is másképpen néz ki, másmilyen elrendezésben vannak a gombok, kapcsolók. A választás nem egyszerű a szoftverek esetében sem, csak itt licencdíjak (ár), támogatási (fogyasztás) és fejlesztési (szerviz) díjak vannak, műszerfal helyett pedig képernyők.

Amennyiben a bérprogram kiválasztásánál kizárólag csak az ár dönt az Önök esetében, ne olvasson tovább. Amennyiben egy optimális, minden igényt kielégítő, jó megoldást szeretne, érdemes megszívlelni az alábbi tanácsokat.

A sorozat részei:

1. lépés: Az előkészületek

2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése

3. lépés: ismerkedés a bérszoftverrel

4. lépés: támogatás (support) körüljárása

5. lépés: az ajánlatok összehasonlítása

1. lépés: Az előkészületek

Megszületett a döntés, nosza, keressünk bérprogramot! Fontos tudni, hogy minél felkészültebbek vagyunk a saját igényeink, lehetőségeink tekintetében, annál gördülékenyebb és gyorsabb lesz a folyamat.

Gyűjtsük össze, melyek azok a területek, ahol fejlődést szeretnénk! Milyen funkciók hiányoznak leginkább, melyek azok az új igények a cégvezetés részéről (vagy a napi munka folyamán), amelyet a jelenlegi rendszerünk már nem képes kiszolgálni. Ilyen lehet egy speciálisabb bérezési forma, a jogcímek sokasága, de lehet ez az ár, vagy akár kényelmi szempont is. Mindig gyorsan elő tudjuk állítani a kívánt riportokat, lekérdezéseket?

Nagyon fontos, ha a HR vagy bérszámfejtési rendszerek bevezetését / lecserélését ne kezeljük pusztán gazdasági, vagy informatikai kérdésként! A sikeres és gördülékeny bevezetési projekt alapfeltétele, hogy minden érintett, így pl.: a munkaügyes és/vagy bérszámfejtő vezetők, kollegák is be legyenek vonva. Számos projektet buktat meg ez a hiba.

Cikkünk folytatódik! > 2. lépés: A megfelelő bérprogram keresése



Category: HR Kisokos

 Bejelentkezés

Menü

Category List


Tag List


Tag Cloud

Archive